Thursday, November 3, 2011

Hari Benak Perut

Edit Posted by Anonymous with No comments
Howdy, everyone ? Yeeeehaaa~


Here's my story about yesterday, just wanna make you feel jealous. Eheh ! *aish berterabur English aku. Haha*

Ok, back to the topic. Malam sebelumnya, maknanya hari Selasa la tuuu... Cik Mida, budak ofis aku minta tolong hantar dia ke Kepong Sentral. Aku okay je. Esoknya aku tanya nak buat apa pergi Kepong Sentral. Dia kata nak jumpa adiknya untuk ambil tiket balik raya haji ni. Jadi, aku pun okey sajalah lagi...

Cik Mida, Cik Syu, Cik Aziah (semua budak ofis ni - Cik Aziah je praktikal, yang lain dah kerja tetap) dah berpakat nak belanja aku McD sebab aku tolong diaorang pindah angkat barang masa diaorang nak pindah rumah baru hari tu.

Sementara nak tunggu adik Cik Mida sampai ke Kepong Sentral, waktu rasmi makan tengah hari sedang berlalu. Aku pula teringin nak makan nasi. Walaupun kejap lagi diaorang nak belanja McD. Aku cakap,

"Takpe la.. Ni makan nasi sekarang. Nanti McD makan je la lagi. Hehehe" *lebih kurang je lah ayat aku kan*

Semua terkezut termasuklah Naim + Lukman (budak praktikal ofis aku) sebab aku makan banyak. Hahahaha. Aku tak kisah dan tak malu dan selamba. Memang tengah nafsu kuat makan sekarang.. Ihikss~ ;p

Ok, lunch aku makan nasi. Dalam pukul 2 lebih macam tu adik Cik Mida pun sampai. Kitaorang pun pergilah. Selesai saja urusan, kitaorang menuju ke McD Mutiara Damansara. Teragak-agak aku nak order apa mula-mula, risau bajet diaorang yang nak belanja aku ni lebih. Sekali diaorang kata tak kesah berapa pun. Plus, aku juga tak selalu dengan McD. Jadi, pelbagai makanan dia aku tak berapa familiar & tak pernah merasa. Ada satu, dua jenis saja biasa aku merasa.

Maka.. aku pun pilih.. Jeng jeng jeng !



Spicy Chicken McDeluxe ! Hihihi..

Sebab aku pilih ? Aku teringat Cik Nad, housemate aku sekarang, pernah cakap dia suka yang ini. Nak-nak aku pun tak pernah rasa, jadi inilah kali pertama julung-julung kalinya aku merasa Spicy Chicken McDeluxe ! Fuh ! Melelehhhhh.. sedap ;D + pedas. Nama pun spicy kan.

Aku memang kenyang gila kaw-kaw walaupun dah sampai malam kat rumah. Kat rumah Cik Nad pula lapar. Dia dengan Cik Pikah pergi shopping barang nak masak malam tu dalam pukul 10 gitu. Diaorang masak Koew Teow Sup.

Ok, aku confirm tak nak join sebab perut aku masih benak lagi rasanya. Walaupun mulut ada rasa mahu mengunyah dan mengunyah lagi, tapi perut dah kurang space lah. Tak boleh tak boleh ! Cik Nad + Cik Pikah ajak aku makan sekali sebab banyak lebih koew teow tu. Tapi aku tolak. Sekali tengah tengok TV, Cik Pikah letak pinggan yang siap dihidangkan dengan Koew Teow Sup tu betul-betul kat tepi aku... Haish. Dia pun kata, "Allahhhh.. tak sengaja terbubuh." Senget punya budak 2 hekor ni ! Cik Nad gelak2.

Haish.. aku pun habiskanlah juga. *nampak macam alasan tak ?* hahahaha.. tapi actually aku banyak ratah ayam dari makan koew teow ;p

Kembong sekembong-kembongnya perut aku semalam ! Huh. Mana tak boncet, makan tak berhenti. Lepas tu lemak-lemak sekalian terkumpul kat satu tempat. Ish. Bila nak diet ni entah. My ehem ehem suruh stabilkan BMI sebab tak nak aku sakit kemudian hari *or itu hanya alasan lelaki ? wallahu'alam* but he got point.

Aku belum capai tahap obesiti lagi, dan aku harap dapat stabilkan BMI satu hari nanti sebelum kahwin. Hihihi.. Doa-doakan. *Doa saja tak menjadi cik kak oi, kenalah usaha sama. Ish* haaa.. masalah aku, keazaman tak cukup kuat. Hahahahaha. InsyaAllah, suatu hari nanti pasti ada ;D

Sekian. Jeles tak ? Jeles tak ? Jeles la... pelisshhhhh.. ;(

Cerita dari,
Cik Dandelion chumey~

0 comments: