Saturday, March 19, 2011

Ujian

Edit Posted by ~ f i Q ~ with No comments

Dari satu, ke satu ujian yang aku terima. Aku tak pasti sama ada ini pembalasan atas setiap dosa yang aku lakukan atau apa. Hatta dosa sekali pun, itu menunjukkan Allah masih sayang hamba-Nya ini supaya aku sedar kekhilafan yang banyak aku lakukan. Atau pun, Allah beri ujian kerana ingin menguji kesabaran aku.

Sesungguhnya bersabarlah kamu dalam menghadapi suatu penyakit, kerana penyakit itu menghapus dosa.

Sabar.. sabar.. Fuhhh.. fuhh.

Antara ujian-ujian yang aku ingat dan meninggalkan kesan :

1) Hubungan dengan teman baik.

Yang ni maha hebat apa yang aku rasa waktu itu. Sebab mereka kesayangan aku waktu dan ketika itu walaupun tingkah laku dan layanan aku pada mereka tak menunjukkan macam tu. Mungkin mereka tak tahu, hanya Allah yang tahu. Tapi tak apalah, masing-masing sudah pun 'melepaskan' perkara ni dan jadikan pengajaran saja buat diri masing-masing. Tak semua indah akan berkekalan.

2) Kereta aku.. wuwuwuwuwu ;(

Melayang duit woo. Terpaksa pinjam si dia yang ku chenta itu sebab terlalu kering kontang dompet aku nih. Huhuhu.. Terlalu banyak bergantung pada dia dan terlalu banyak menyusahkan dia dan juga terlalu banyak jasa dia taburkan untuk aku. Aku susah, dia mesti ada tolong dan support aku dari segi material atau pun moral. Terkadang rasa dia akan semakin jemu dengan aku. Entahlah, kalau dah sayang.. macam mana, kan? Bagaimana pun, dia tetap manusia biasa.. seperti aku.

3) Alergik, yang sekarang masih ada. Tengah berlaku. Dan tengah sabar.

Klinik UMP dah pergi, private klinik pun sudah *pukul 3 pagi lagi pergi yu! Kena inject. Hukhuk* , hospital kerajaan pun sudah.. Tinggal nak jumpa pakar 31 Mac ni. Masuk hari ni, dah 6 hari aku alami alergik ni. Yang agak felik sikit lah kan, malam je selalu naik. Siang turun. Tapi ada juga gatal-gatalnya waktu siang. Hishhhhh... Lambat lagi kot nak jumpa pakar.. Seksa aku kalau macam ni setiap malam sebelum nak sampai pada 31 Mac tu.. Adoiyai.

Ada je yang berlaku pada aku. Tak kosong tanpa ujian dari-Nya. Everything happens for a reason. Adalah tu hikmahnya.. Sabar ya.

Happy~~~ Peace! ^____^

Alhamdulillah..

0 comments: