Wednesday, December 22, 2010

Angin oh angin!

Edit Posted by Anonymous with No comments

Assalamu'alaikum & salam sejahtera..

Aku selalu terfikir macam mana nak buang 'angin' dalam badan aku ni melalui sendawa dan prooott!!~ *ooppsss* .. banyak betul angin dalam badan. Aku selalu rasa tak selesa sebab aku dapat 'rasa' angin tu tengah berlegar-legar dalam badan aku, tapi susah nak keluar. Bila rasa macam nak sendawa, mesti rasa tak lepas. Huaaarrrggghhh... tak best rasanya!

Selain picit memicit dan mengurut tempat di badan aku yang aku rasa ada possibility tinggi mengandungi angin, ada juga aku cuba-cuba pakai detox foot patch tu. Aku beli dari senior di UMP. Memang banyak angin keluar, tak puas aku. Tapi kena belilah pula. Itu yang menjadi keberatan aku sikit, sebab duit pun laju mengalir bak air longkang yang baru lepas kena hujan. Eh, bukan. Lebih laju dari tu! Jadi, sekali itu sajalah aku beli.. 1 set 10 packet. Huhuhu~

Sekarang ni aku pakai Mustajab Extra Halia hampir tiap-tiap malam sebelum tidur. Kadang-kadang lepas mandi pun aku pakai. Hehehe.. semangat tak aku? ;D aku yang minta Ibu aku belikan. Tapi tak puas juga pakai krim tu. Tak banyak sangat keluar anginnya, sikit-sikit saja. Mula-mula aku pakai benda alah tu, menggelupur! Panas gilersssss~~ tapi lama-lama dah biasa, hilanglah gedik-gedik menggelupur tu.. Hahaha. Teringat pula rumet aku, Cik Ainy Suraya, masa dia mula-mula pakai Mustajab tu.. menjerit, menggelupur, rupa seksa aja aku tengok. Kah kah kah~ kelakar ini budak ;D

Hari tu masa aku sakit perut teruk yang aku kira jarang aku dapat, si dia yang ku chenta ;p suruh aku minum air teh halia sebab aku dakwa mungkin angin dalam perut yang menyebabkan kesakitan tu. Aku tak mahu sebab aku tak suka halia! Maafkan aku halia.. walaupun kau tak bersalah, tapi aku tetap tak suka pada mu. Aku tidak benci, cuma aku tak suka. Tapi.. demi perut yang banyak berjasa dengan aku, aku gagahkan juga pergi kedai makan lepas habis kuliah order air teh halia suam. Yuck! Yerkkk~~ Bluerrkkhh. Ptuih ptuih!!~ Tak sampai suku gelas aku pun chow sin chi dari situ. Lepas tu, kena pula bebel dengan si dia.. Huhuh~ ;(

Memang halia dapat buang angin.. Tapi selagi ada cara lain, aku nak cuba. Guys, any idea? Hehehe~ jangan malu, jangan segan kalau ada pandangan dan pendapat. Petua petuwi ka?

~Jasa mu dikenang~

Hihihi.. *peace* ;D

0 comments: