Thursday, September 2, 2010

Malam Hantu C4-GF-09

Edit Posted by Anonymous with No comments
Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..

Hehehe.. curious nak tahu hantu kat mana muncul? Bila? Bagaimana? Actually, malam hantu ni terjadi kat bilik aku, C4-GF-09 semestinya di Kolej Kediaman Pelajar 4 UMP yang terindah. Cuak kan? Haaa.. aku dan rumet-rumet yang lain merasa lagilah takut. Huhuhu... Bila? Waktu tengah malam, I'm positive! Bagaimana? Di laptop Cik Suriyai (rumet aku).. Hehehe..

Dah beberapa malam kami ramai-ramai tengok cerita hantu yang Cik Suriyai buka. Bertapaklah kami kat atas katil cun beliau dengan Cik Afifah sebab katil kedua-duanya bersebelahan. Berhimpit-himpit.. rapat, kalau kentut senyap boleh bau, tapi tak sesak. Dan yang penting, jauh bangat dari skrin laptop, duduk pun hujung katil. Muahahaha.. sebab apa? Masing-masing takut terkezut dan menjerit. Weeee~~ Itu part yang best aku rasa... Ngeh3.. Mulalah yang menutup telinga.. mata. Tak kurang juga aku, tapi aku relax je *bajet sekejap*

Macam-macam cerita, terutamanya cerita Thai. Filem-filem negara Thai ni memang dikenali suka buat cerita seram. Ada yang mengancam, sampai terbayang-bayang bawa ke tidur dan menghantui hari-hari si penonton. Ada yang buhsan nak mampus! Tak seram langsung.. Aku nak bagi contoh tajuk filem seram Thai pun aku tak hengat, sebab aku jenis tak hengat tajuk. Tengok cerita sudeyyy~~

Malam ni tengok lagi. Entah apa tajuknya, tapi aku tak join dari mula. Sebab baru bangun tidur... Ngantuk lerh! Petang tadi baru Skill-based Exam.. Penat dari semalam mentelaah lab manual WAN Technology baru terasa. Alhamdulillah, berbaloilah markah aku dengan usaha aku yang last minute ni. Sejarah lama tidak lagi berulang. Syukur~

Eh! Terlari tajuk pula... Inilah dia, buat aku lupa perkara asal. Hehehe.. Berbalik kepada malam ini, Cik Fifa, Cik Suriyai, Cik Ainy, Cik Wani mulalah bertapak ramai-ramai kat katil nun indah di situ.. tengok cerita hantu. Aku yang baru bangun tidur, terus ke laptop aku mencari 'si dia'. Tapi tak jumpa.. tidur juga kot. Huhuhu... Sedang leka melayan Encik Facebook, aku terkejut dengar jeritan yang aku kira agak kuat dari biasa keempat-empat mereka. Heh. Kus semangat! Wahhh.. ini yang hati membuak-buak nak join ni! Aku pun ikut di saat-saat akhir, part yang dah buhsan. Huhuhu.. tak sampai 5 minit, aku chow kit road sebab cerita tu aku dah tengok. Tak suka betul aku cerita yang torture2 orang nih... nak bunuh tak payah la torture. Habiskan terus riwayat mangsa tu. Hish! Geram. Hehehe.. tapi takpe, itu kreativiti si pengarah filem. Baru terkesan di jiwa penonton!

Anyway, apa yang sebenarnya aku cuba nak sampaikan adalah, aku suka moment yang macam ni.. bersama-sama dalam banyak perkara, mencipta kenangan beramai-ramai dengan rumet Tahun 3 aku di UMP; Cik Arniati, Cik Suriyai, Cik Fifa, Cik Wani, dan Cik Ainy Suraya..


*Peace*





0 comments: