Friday, December 16, 2011

Agoogooogoo~

Edit Posted by Anonymous with No comments
Assalamu'alaikum and a very good day to everyone! Yeeeehaaa~ *cowgirl mood but I don't have any cow*

Okay, first of all aku nak express yang aku TERLALU LEGA setelah present latihan industri (LI) kepada pensyarah yang datang melawat. Kawasan sekitar tempat aku LI ni telah dipertanggungjawabkan kepada Dr. Tuty Asmawaty binti Abdul Kadir. Memang santai, tak berat, and happy je masa present, but nervous still ada, tak tengok buku log + draft report sebab kena hantar selepas tamat LI. Aku yang jadi terlalu lega ni sebab:

1) aku belum siap report + buku log ada lagi yang tak diisi..hehehe..

2) a few days before presentation day aku sangat serabut dalam urusan mencari kerja. Maka aku stop, take a break untuk fokus kepada presentation day nanti. But, of course lah mood fokus aku hilang kan sebab I still want to continue hunting jobs! Feeling masa tu upset.

Tu lah rasanya jadi penyebab kenapa rasa lapang dada dan lega gila. Alhamdulillah, presentation berjalan lancar =) habis saja presentation, aku hantar Dr. Tuty ke Kelana Jaya stesen sebab beliau nak pergi ke KL Sentral melawat orang sakit kat mana aku pun tak pasti. Memandangkan hujan, jadi beliau terus nak pulang ke hotel di KLCC. Naik dari Kelana Jaya stesen juga. Okay, tamat.

On the way back to Bandar Utama, I called my housemate Cik Nadzirah mengenai ayahnya yang sakit sebab jam 5 pagi 14 Disember 2011 dia bergegas dengan adik dia ke Hospital Ampang. Ayahnya sesak nafas. Katanya dalam pukul 8, 9 pagi sudah stabil. Alhamdulillah.. Tapi aku suruh dia stay situ sampai ayahnya betul-betul okay. Ayahnya still needs oxygen support.

Masa aku tengah isi minyak kat Petronas, masuk saja kereta aku dapat SMS Cik Nadzirah kata ayahnya dah tak ada. Terkejut! Innalillahiwainnailahiroji'un.. Then, setelah pakat-pakat dengan housemate lagi satu + our chinese friends, Miss Chen Ning and Miss Abigail kitaorang decide nak terus saja pergi ke Kajang, rumah nenek Cik Nad sebab semua berkumpul situ. Sementara nak ambil budak-budak ni kat rumah dan ofis, traffic jam teruk gila! Sebab hujan I guess. Dah makan masa di situ.

Sampai Kajang, peluk Cik Nad, adiknya Cik Sara menangis kedua-duanya. Kami sebagai kawan-kawan hanya mampu memujuk sekejap hati-hati mereka yang baru kehilangan satu nikmat Allah. Ya, ayah adalah satu nikmat Allah untuk anak-anak yang tidak ternilai harganya. Ayahlah yang menjaga, melindung, memberi, mendidik, menyayangi, mengasihi dan berbagai-bagai 'me' lagi lah. Dan aku tak terbayang macam mana kalau aku yang berada di tempat mereka... Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat ayah housemate aku, Cik Nadzirah. Al-Fatihah....

Pulang saja dari Kajang, dah pukul 12++ tengah malam. Esoknya aku ada interview di Menara TM pukul 2 petang. Park kereta kat Kelana Jaya stesen dan naik LRT ke Kerinchi. Tunggu punya tunggu, pukul 4 jugalah baru interview sebab ramai dan lama. Jumpa kawan-kawan UMP yang apply sekali sebab kami pakat bersama. Hehehe.. Ada Cik Dhiya, Cik Farah Abdullah, Cik Athirah, Faris yang memang pergi sekali dengan aku dari awal, sebab kitaorang dari tempat yang sama.

Alhamdulillah, semua berjalan lancar. Agak sempoi dan santai semua interviewer. Tak apalah, harapan aku tak tinggi tapi aku bersyukur kalau ini rezeki aku walaupun leasing. Balik saja interview, ambil laptop kat ofis, terus balik rumah. Solat Asar, Maghrib, dan terus bersiap untuk ke majlis tahlil rumah Cik Nadzirah. Makan dia, perrghhh.. tip top! Kelas kata ku~ sedap =)

Dalam hampir pukul 11 baru bertolak semula ke Bandar Utama. On the way back, traffic jam dekat Bangsar. Kitaorang yang ada dalam kereta musykil kenapa sesak waktu macam ni. Sekali kau, bila dah tahu kenapa sesak memang nak maki sesaja. Yalah, mana taknya, nak repair jalan punyalah jauh ke depan lagi, tapi dah sekat jalan dari awal. Kalau ikut yang dia sekat tu, orang tak berpeluang pun nak masuk ke Kerinchi Link. Tapi aku masuk celah-celah kon tu. Sebab aku tak suka nak lalu jalan bawah sebab memang confirm sesak sebab memang aku selalu nampak sesak setiap kali lalu situ dan sebab-sebab lain yang munsabah.

Lepas tu dia sekat dengan kon from 4 lanes jadi 1 lane. Macam mana la tak jadi bottleneck dah kalau macam itu. Memang bengong gila! From what I observe, yang nak repair jalan kat tengah, secoet je tempatnya, tapi ruang yang dia ambil tu besar gila! Tak padan dengan kawasan kerja dia. Orang macam ni lah nak kata bengong tak bengong. Tak pasal-pasal sesak, masa orang lain terbuang. Aku dah mengantuk sangat dah ni. Haissshhh~ bengang aku! 

Pukul 12 tengah malam juga lah sampai rumah. Mengantukkkkkk. Pagi ni nak pergi kerja rasa malas gila. Macam nak rehat saja kat rumah. Tapi petang ni ada pula interview kat Wisma BU8, saja nak mencuba nasib kat pelbagai tempat. Masih tak putus asa lagi. Hehehe.. Sebab malas benor, pukul 9.21 pagi aku sampai ofis. Penat semalam masih terasa. Huhuhu..

Next Monday ada lagi 1 interview kat Grand Season Avenue. Apa-apa pun, doakan saya ya kawan-kawan agar berjaya mana-mana dan menjadi rezeki saya. Terima kasih.... ^___^

Sekarang aku - malas, penat, mengantuk.

Haa.. macam inilah aku. Chomey kan? Ihiks~ Gemok macam ni gak ;D
Sekian. Daaa~

0 comments: